Медицинский центр Мавекс Медицина

Напрямки

Статті

Цікаві новини

Всі цікаві новини

ЯК БАЧИТЬ СВІТ НОВОНАРОДЖЕНИЙ

 Вже в перші тижні життя дитини виявляють неоднакове ставлення до зорових стимулів. Визначено, що малюки п'яти-семиденного віку частіше і довше дивляться на предмети більш складної форми, воліючи складні та об'ємні фігури. Тобто, новонароджений готовий до сприйняття людини-матері.

Виявляється, діти не тільки вміють сприймати звуки, але і розрізняють їх по висоті. Особливу чутливість вони проявляють до звуків людської мови.

Що найдивніше, - немовлятам подобається осмислена зв'язана мова ніж набор безглуздих складів, а прослуховування свого власного голосу, записаного на плівку, здатне їх заспокоїти, навіть якщо вони перед цим нестримно плакали.

Отже, дорослі при догляді за немовлям мають справу не з істотою, яка нічого не знає і не вміє, підростаючи, немов рослина при гарному догляді, а з чимось набагато більш складним, - внутрішньо організованим, обдарованим спонтанною активністю.

При вивченні найпростіших ігор дорослого з малюком молодше 4-х місяців було виявлено, що дитина бере участь у них з допомогою погляду. Він дивиться на дорослого, який показує "козу" або робить "ладушки", то відводить погляд убік, а потім знову спрямовує його в обличчя дорослого і цим допомагає визначити темп і ритм рухів і дій старшого партнера.

Після 4-х місяців немовлята регулюють взаємодії не тільки оком, але й жестами. Досліди американського психолога У. Копдопа виявили здатність новонародженого вже в перший день життя рухатися в такт з промовою дорослого, на зразок того, як це роблять дорослі слухачі. Цікаві записи рухів голови як дивляться один па одного тримісячна дитина і дорослий: рухи матері й дитини - дуже точно поєднуються взаємні наближення і відступи, складові як би своєрідного "вальсу". Це вражає- тонке і точне співпадання їх жестів, струнка гармонія взаємодії, звичайно, не усвідомлюється не тільки дитиною, але і його старшим партнером. Так і психологу вона відкрилася лише завдяки складній математичній обробці і аналізу з допомогою спеціальних технічних засобів.

Для чого ж потрібні всі ці складні можливості і здібності новонародженому, якщо він веде такий простий, здавалося б, "спосіб життя"?

 Все, що має дитина, необхідно йому для виживання. Без дорослого дитині не вдасться цього зробити.